Of wil je een opleiding op maat? Neem dan nu contact met ons op via de mail of bel!
Voor deze opleiding zijn nog geen lesdagen of locaties ingepland. Laat je gegevens achter dan houden we je op de hoogte wanneer de eerstvolgende opleiding start.
Let op! Deze mail kan in uw spambox terecht komen.
Deze opleiding zit helaas al vol. Laat je gegevens achter dan houden we je op de hoogte wanneer er toch nog een plekje vrij komt.
Let op! Deze mail kan in uw spambox terecht komen.
Duur
18 uur
Kosten v.a. € 1125
Prijs kan verschillen per locatie en startdatum. Excl. literatuur.
Catering
Opleidingen op locatie zijn incl. lunch, koffie en thee.
‘Van je fouten leer je het meest…’ is het gezegde. Onderzoek laat echter zien dat je meer leert van je successen. Dat is dan ook de kern van de training: de aandacht (leren) leggen op wat goed gaat bij supervisie en intervisie en daarop verder bouwen. Deze korte training over het bouwen aan successen van supervisanten en intervisanten wordt gegeven door Fredrike Bannink.
Bij supervisie en intervisie ligt de nadruk vaak op de knelpunten en hoe je die kunt herstellen. Positieve supervisie en intervisie draait het juist om: wat werkt goed? Hoe komt dat? Wat zijn de sterke kanten en talenten van supervisanten, van intervisanten en van jezelf als supervisor? Hoe kun je die kwaliteiten vaker inzetten?
De docent van deze opleiding is klinisch psycholoog en jurist Fredrike Bannink. Zij heeft het programma gebaseerd op de positieve psychologie en oplossingsgerichte therapie omdat, zo is haar visie, supervisanten en intervisanten op die manier het beste hun competenties versterken.
Het trainingsmodel is gebaseerd op deze 4 pijlers:
Bij elke pijler leer je over het bijbehorende wetenschappelijke onderzoek en krijg je praktijkvoorbeelden en oefeningen. Daarnaast doe je natuurlijk kennis op over de samenwerkingsrelatie tussen supervisoren en supervisanten, en tussen intervisanten onderling.
Na afloop van de opleiding:
Deze opleiding is bedoeld voor:
In iedere bijeenkomst krijg je een theoriegedeelte en een workshop waarin je (vaak in kleine groepen) oefent en discussieert. Je kunt ook zelf een casus inbrengen. Naast de bijeenkomsten moet je rekenen op een tijdsinvestering van ongeveer 6 uur per lesdag voor huiswerk (opdrachten, literatuurstudie).
Toetsing vindt plaats door middel van een casusverslag, dat wordt beoordeeld door de docent.
Het is niet toegestaan om op structurele basis een deel van de les te missen. Ook niet als je daarmee binnen de maximale absente uren blijft. Uiteraard is het voor je eigen leerrendement, maar ook voor de veiligheid van de groep van groot belang dat je zoveel mogelijk aanwezig bent.
Je ontvangt na afloop van de opleiding het certificaat wanneer voldaan is aan onderstaande criteria:
De volgende literatuur moet je aanschaffen voordat je opleiding start:
Als je je opgeeft voor de opleiding, kun je de literatuur met korting bestellen. Vraag ernaar via info@fortaopleidingen.nl
Bij supervisie en intervisie ligt de nadruk vaak op de knelpunten en hoe je die kunt herstellen. Positieve supervisie en intervisie draait het juist om: wat werkt goed? Hoe komt dat? Wat zijn de sterke kanten en talenten van supervisanten, van intervisanten en van jezelf als supervisor? Hoe kun je die kwaliteiten vaker inzetten?
De docent van deze opleiding is klinisch psycholoog en jurist Fredrike Bannink. Zij heeft het programma gebaseerd op de positieve psychologie en oplossingsgerichte therapie omdat, zo is haar visie, supervisanten en intervisanten op die manier het beste hun competenties versterken.
Het trainingsmodel is gebaseerd op deze 4 pijlers:
Bij elke pijler leer je over het bijbehorende wetenschappelijke onderzoek en krijg je praktijkvoorbeelden en oefeningen. Daarnaast doe je natuurlijk kennis op over de samenwerkingsrelatie tussen supervisoren en supervisanten, en tussen intervisanten onderling.
Wil je weten waar en wanneer deze opleiding van start gaat? Of welke lesdagen er gepland zijn voor een specifieke opleiding? Kies dan een locatie en een startdatum en zie alle praktische informatie.